wayflyer logo

eCommerce groeiplatform Wayflyer zet wereldwijde expansie voort en bouwt verder in Europa

• Wayflyer is onlangs uitgebreid naar vier Europese markten: Duitsland, Zweden, België en Denemarken.
    • Het nieuws volgt op twee recente schuldfinancieringen met Credit Suisse ($253 miljoen) en J.P.
      Morgan ($300 miljoen), waardoor Wayflyer zijn klanten financiering kan bieden tegen betere tarieven.
    • Het bedrijf heeft nu meer dan 1,3 miljard dollar aan financiering verstrekt aan meer dan 1.900 e-commerce bedrijven wereldwijd, en in het tweede kwartaal van 2022 steeg het bedrag van de verstrekte financiering met 552% j-o-j.

Atlanta / Dublin / Londen, 15 september 2022: Wayflyer, het op inkomsten gebaseerde financierings- en groeiplatform voor eCommerce bedrijven, kondigt vandaag aan dat het onlangs is uitgebreid naar vier extra Europese markten.

Wayflyer biedt eCommerce bedrijven in Duitsland, Zweden, België en Denemarken nu toegang tot snelle, flexibele financiering die hen helpt op te schalen, hun cashflow te verbeteren en ook de verkoop te stimuleren. Wayflyer wil in de komende 12 maanden meer dan 200 miljoen dollar inzetten op deze markten.

De aankondiging is een nieuwe mijlpaal in de expansie van het bedrijf, na het aantrekken van $ 150 miljoen in februari van dit jaar en recente schuldfinancieringen met Credit Suisse en J.P. Morgan voor in totaal $ 553 miljoen. Wayflyer is nu actief op 12 markten in Noord-Amerika, Europa en Australië en blijft wereldwijd uitbreiden. Wayflyer verwacht in de loop van volgend jaar een aantal nieuwe markten aan te boren en blijft de partner bij uitstek voor ambitieuze eCommerce bedrijven.

Sinds de lancering eind 2019 heeft het bedrijf bijna 2.000 e-commercebedrijven in 12 markten gefinancierd, en heeft het tussen Q2 2021 en Q2 2022 een groei van 552% op jaarbasis gezien van het gefinancierde bedrag.

Aidan Corbett, medeoprichter en CEO van Wayflyer, licht toe: "Temidden van meer uitdagende markten wereldwijd dit jaar, is de behoefte onder eCommerce bedrijven aan flexibele financieringsoplossingen van een veerkrachtige partner nog nooit zo groot geweest.

"Duitsland, Zweden, België en Denemarken zijn allemaal markten waar de eCommerce sector de afgelopen jaren een hoge vlucht heeft genomen en we zijn verheugd dat we onze huidige producten en diensten daar aan nieuwe klanten kunnen aanbieden. Daarnaast blijven we nieuwe producten en oplossingen ontwikkelen voor eCommerce bedrijven wereldwijd. Onze beslissing om verder uit te breiden naar deze markten is alleen mogelijk door onze onderschrijvingsmogelijkheden van wereldklasse en onze focus op duurzame groei."