wayflyer logo

groeiplatform voor e-commerce Wayflyer haalt $300 miljoen schuldfinanciering bij J.P. Morgan.

• Schuldfaciliteit van 300 miljoen dollar vergroot Wayflyer's vermogen om leningen te verstrekken en zijn marktaandeel door te voldoen aan de financieringsvraag van meer dan 300.000 e-handelaren.
    • Dankzij de financiering kan Wayflyer eCommerce bedrijven de meest concurrerende tarieven op de markt bieden.
    • De schuldfaciliteit komt een maand na de Serie B ronde van Wayflyer, waarin J.P. Morgan participeerde, waarbij het bedrijf 150 miljoen dollar eigen vermogen ophaalde tegen een post-money waardering van 1,6 miljard dollar.

Atlanta / Dublin / Londen, xx april 2022: Wayflyer, het op inkomsten gebaseerde financierings- en groeiplatform voor eCommerce bedrijven, heeft een schuldfinanciering van $300 miljoen verkregen van de wereldwijde financiële dienstverlener J.P. Morgan, waarbij Neuberger Bermann optreedt als mezzanine provider.

De schuldfaciliteit helpt Wayflyer zijn slagkracht en marktaandeel te vergroten, omdat het een wereldwijde markt van meer dan 300.000 eCommerce bedrijven blijft ondersteunen die vragen om eerlijke, flexibele en betaalbare financiering. De fondsen verlagen ook de kapitaalkosten van Wayflyer, waardoor het bedrijf de meest concurrerende tarieven op de markt kan aanbieden aan eCommerce bedrijven in de VS, West-Europa en Australië.

Het nieuws komt kort nadat Wayflyer in februari 2022 zijn Serie B ronde aankondigde. De kapitaalronde, mede geleid door DST Global en QED Investors, met J.P. Morgan als deelnemer, zag de waardering van Wayflyer oplopen tot 1,6 miljard dollar nadat 150 miljoen dollar was opgehaald. Zowel de schuldfinanciering als Wayflyer's Serie B ronde stelt het bedrijf in staat zijn hoge groeipad voort te zetten, door eCommerce bedrijven niet alleen de beste financiële voorwaarden te bieden, maar ook de expertise en het advies dat hen kan helpen hun potentieel te bereiken.

Aidan Corbett, CEO en medeoprichter van Wayflyer, licht toe: "Met eCommerce inkomsten die in 2022 zullen stijgen tot 5,4 biljoen US dollar1, is de behoefte aan scherp geprijsde financieringsoplossingen groter dan ooit. De schuldfinanciering van 300 miljoen dollar die we van J.P. Morgan hebben verkregen en deels hebben ingezet, zal ons helpen deze kans te grijpen en ons in staat stellen de meest concurrerende tarieven in de markt aan te bieden om ambitieuze eCommerce bedrijven effectiever te helpen hun groeipotentieel te realiseren."

"We hebben ons gericht op manieren om onze eCommerce klanten voortdurend te ondersteunen in hun handels- en werkkapitaalbehoeften; met Wayflyer kunnen we gestructureerde leningen aanbieden en onze eCommerce klanten helpen hun geloofwaardigheid binnen deze activaklasse op te bouwen", zegt Stuart Roberts, Global Head of Trade and Working Capital, J.P. Morgan. "Dit is een van de vele innovaties van J.P. Morgan op het gebied van gestructureerde leningen voor e-commerce, omdat we willen innoveren binnen de sector en kapitaal willen verstrekken aan onze klanten, die te maken hebben met hoge groeicijfers en betrouwbaar kapitaal nodig hebben om aan die vraag te voldoen."