wayflyer logo

Wayflyer tekent Global Brand Ambassador deal met Major Champion Shane Lowry

Wayflyer, het nieuwste Ierse technologiebedrijf dat de Unicorn status heeft bereikt, heeft vandaag een nieuw driejarig merkpartnerschap aangekondigd met Major Champion en Irish Ryder Cup ster Shane Lowry.

Door dit strategische partnerschap zal Lowry zijn rol als wereldwijde merkambassadeur voor Wayflyer beginnen tijdens het prestigieuze Masters Tournament op Augusta National in de VS deze week. Als onderdeel van het partnerschap zal Lowry het Wayflyer logo dragen op de linkerborstpositie van alle professionele golfkleding, naast het hosten van een verscheidenheid aan zakelijke golf- en promotie-evenementen voor Wayflyer's groeiende klanten- en partnerbestand in de VS, Europa en Azië.

Lowry, winnaar van het 2019 Open Championship en die afgelopen september zijn Ryder Cup-debuut maakte voor Europa, is een meervoudig European Tour- en PGA Tour-winnaar en een van Ierlands meest gerespecteerde en populaire mondiale sportpersoonlijkheden.

Wayflyer's samenwerking met Lowry komt op een druk en spannend moment voor het op inkomsten gebaseerde financierings- en groeiplatform voor eCommerce bedrijven. Alleen al in het afgelopen jaar heeft het bedrijf een Serie B ronde van 150 miljoen dollar afgesloten, waardoor het gewaardeerd werd op 1,6 miljard dollar en daarmee de zesde unicorn van Ierland werd. Lowry was ook een investeerder in deze financieringsronde, naast een reeks durfkapitaalbedrijven. Daarnaast is het aantal collega's van Wayflyer gestegen van 40 aan het begin van 2021 tot meer dan 300 nu, en is het bedrijf uitgebreid naar een aantal nieuwe markten wereldwijd, waaronder Spanje en Nederland.

De snelgroeiende fintech opende onlangs ook een kantoor in Atlanta en sloot partnerschappen met bedrijven als Adobe, Sezzle en eBay U.K.

Jack Pierse, medeoprichter en CFO van Wayflyer: "Het hele Wayflyer team is zo enthousiast dat Shane aan boord is gekomen als onze wereldwijde merkambassadeur, en zijn steun zal ongelooflijk waardevol zijn als we blijven groeien over de hele wereld en nieuwe markten betreden. Shane's inzet voor zijn sport, zijn hardwerkende houding en soms Ierse brutaliteit weerspiegelen waar wij bij Wayflyer voor staan - hij is de ideale partner voor ons.

"Onze klanten en collega's kunnen zich verheugen op vele spannende evenementen met Shane in de toekomst en we wensen hem veel succes op het iconische Masters Tournament in Augusta, Georgia, waar hij voor het eerst het Wayflyer-logo zal dragen."

In een reactie op de aankondiging zei Shane Lowry, "Ik ben er erg trots op dat ik de vlag van Ierland uithang elke keer dat ik deelneem aan wedstrijden over de hele wereld. Daarom haal ik veel persoonlijke voldoening uit het samenwerken met succesvolle Ierse bedrijven met grote mondiale ambities.

"Mijn nieuwe samenwerking met Wayflyer past perfect bij dit perspectief en ik kijk uit naar de reis die voor me ligt. De razendsnelle opkomst van het bedrijf, in combinatie met de toewijding om de beste te zijn op dit gebied, sluit aan bij mijn eigen ambitie om de komende jaren mee te doen aan meer grote kampioenschappen, toernooien te winnen en te stijgen op de wereldranglijst. Zowel Wayflyer als ik willen meer succes en Ierland met onderscheiding vertegenwoordigen op het wereldtoneel."